benvinguts a escoltiveig

28.08.2008   Un poc màgica (zeros, dosos i vuits encavalcats) aquesta data que he triat per iniciar el meu blog. I un poc juganer, també, el nom. Sempre m’han agradat les paraules fetes a partir d’altres mots. Per ventura, la meva preferida és plaerdemavida, d’indubtables reminiscències literàries, però altres blogs ja se m’han avançat, com podeu veure aquí, aquí i aquí. Ben mirat escoltiveig s’identifica millor amb el que pretenc: donar a conèixer la informació –i, si s’escau, la meva opinió– sobre allò que escolt i veig quotidianament, que no és poc, i que pugui ser del vostre interès. Des de la ràdio que sona amb el despertador fins al programa de TV que miram al vespre, passant pel vídeo que ens arriba per correu electrònic, són centenars de missatges, orals i visuals, els que rebem a través dels mitjans de masses.

            I tot això afegint, un darrere l’altre, nous canals de comunicació. Als anys ’80 alguns cregueren que el Vídeo mataria a la Ràdio. Però no va ser així.

 

 

            La cançó de Buggles encapçalà les llistes britàniques i el vídeo clip, dirigit per Russell Mulcahy (realitzador habitual dels clips d’Elton John, Duran Duran, o Queen), és històric ja que va ser el primer vídeo emès per la cadena MTV (1 agost 1981). Perdonau l’estètica vuitantera, però és que ja tenim una edat…

Per cert, parlant de ràdio i d’estrelles (del cel), arriba Setembre i comença la nova temporada a totes les cadenes. Així el dia 1 torna a IB3 Ràdio El crepuscle encén estels, el programa dirigit per Pere Estelrich, de dilluns a divendres, i de 9 a 10 del vespre. Amb ell arribaran les entrevistes als “selenites” de la cultura i les arts, així com les seccions dedicades, amb ànims renovats, a la ciència, el cinema, la televisió, l’educació o el pensament. Tot això a la ràdio autonòmica de les Illes Balears que podeu escoltar aquí.

 

       

Anuncis

7 pensaments sobre “benvinguts a escoltiveig

  1. Enhorabona! Seré una assídua del teu blog.

    On hem de clicar els puigpunyentins per escoltar el vostre programa? No sortim! I tampoc puc escoltar Catalunya Música. No sé si és la meva clamorosa, pública i notòria incompetència tècnica o que el Comte Mal ens fa la punyeta. Que continua cavalcant és segur, perquè l’altre dia vaig convidar uns amics de BCN a pujar al Galazó per contemplar la lluna d’agost i va el molt malxinat i em planta un eclipse davant! Una mica més i ens matam, perquè, a sobre, els vaig convèncer que, amb la llum de la lluna, no importava dur frontals. No ens hi vèiem ni gota. També és cert que el Molina estava de vacances i que jo, a l’estiu, per no mirar, no mir ni els informatius. Ja veieu com n’és de necessari el vostre blog sobre comunicació. Quan hi hagi un altre eclipsi, ho deis i així no tornaré a fer el ridícul espantós que vaig fer el dia setze.

  2. Carme: clar que els de Puigpunyent teniu dret a tot …com els altres! Aquest blog és encara en obres; acab de posar, a la columna de la dreta, un apartat on-line: si cliques IB3 a les 21:00 ens podràs escoltar. També hi trobaràs Catalunya Música en directe; això si el Comte Mal no interfereix la xarxa…

Deixa un comentari

