“Va d’anuncis”, els dissabtes a IB3 TV

            És probable que aquesta cançó ens recordi un dels primers casos en què una melodia coneguda, i d’un conjunt de moda aleshores (1980) –impagable la visió de l’estètica vuitantera de Mocedades que proporciona el vídeo de “Me siento seguro” al Youtube–, es convertia en sintonia de la campanya d’una companyia d’assegurances (no em demaneu quina perquè, com tantes altres vegades passa en el món de la publicitat, …no me’n record). 

            I és que els anuncis ens agraden o, si més no, ens interessen. De fet, hi ha molta de gent que diu allò, que resulta ja tan poc original, de que els programes són aquells espais que surten per la televisió entre anunci i anunci. Per això, en un món com el nostre, tan marcat per la comunicació i tot el que porta l’etiqueta d’”audiovisual”, els documentals dedicats a la publicitat solen tenir una bona audiència. Així passa amb els que, des de Canal+ o Cuatro, ens mostren els millors anuncis de l’any que han estat premiats en els festivals més prestigiosos, i també amb un excel·lent programa setmanal de TV3 La rentadora, que ha fet una interessantísima passejada per la història de la publicitat dels darrers 50 anys, amb l’ajuda de més de 2.000 anuncis (diumenge a les 20:30 a TV3)

És en aquest context en què cal situar VA D’ANUNCIS, l’espai d’IB3 TV per al migdia dels dissabtes, just després de l’informatiu, que concentra davant el televisor uns 10.000-12.000 espectadors amb un 4-6 % de share de mitjana. Es tracta d’una producció de Bellavista Films i Triacom Audiovisual, presentada per Margalida Grimalt, que cada setmana se centra en un tema diferent, amb l’ajuda de professionals de prestigi, que expliquen davant la càmera la seva experiència en torn als anuncis d’automòbils, d’infants,… o com influeixen els colors en les campanyes. En aquestes setmanes, hem pogut escoltar les opinions de Pep Matas –director de Publicitat Matas–, Lluís Bassat –president d’Honor de Bassat Ogilvy–, Ferran Ramon-Cortès –consultor de comunicació i autor de “Virus. Els rumors en l’àmbit empresarial”–, Rafa Esteve –president de Vinizius Young & Rubicam, i autor de “Rompe Frenos”–, Toni Segarra –director creatiu de SCPF– i Toni Tarabini –sociòleg, fundador de GADESO–.

Les seves explicacions i comentaris s’il·lustren amb els anuncis més significatius i reconeguts. El resultat és un divertit repàs a la història de la publicitat, amb especial incidència a la que es fa avui en dia. Entre opinió i opinió, s’explica el making-off, el “com es va fer?” un anunci concret, una secció ben curiosa que interessa a l’espectador ja que dóna idea de com funciona tot el procés creatiu: des que ¿què vol vendre el departament de Comunicació d’una determinada marca? fins a ¿quina problemàtica tècnica es troben el director de l’anunci i el seu equip per plasmar la idea en un espot de tan sols 20 segons?. A continuació, el programa treu al carrer les càmeres i fa preguntes sobre el tema de la setmana a la gent que és potencial consumidora d’anuncis, des d’adolescents fins a adults. Per cert, el programa d’avui dissabte a les 14:50 –que es repetirà a les 5:00 de la matinada– (quines coses!), es dedica a l’interessant paper de les bandes sonores al món publicitari.

Per acabar, un regalet que alguns varen considerar un autèntic sacrilegi sobre “La Cabina” d’Antonio Mercero. José Luis López Vázquez es va avenir a protagonitzar un espot que l’alliberava finalment de la cabina, com a conseqüència del final del monopoli de Telefónica.

 

I dedicat a la gent més jove que no sap de què estam parlant, un record per a aquella pel·lícula produïda per a TVE (1972) (una TV movie? amb guió de Mercero i José Luis Garci) que va guanyar un premi Emmy,    i que es va emetre sense problemes de censura, a pesar que molts dels espectadors  de l’època identificassin l’atmosfera de paràlisi i opressió que transmet la història del film amb la que es vivia a l’Espanya del final de la dictadura.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s