“Super Dulces 16” o com embafar l’audiència

    De vegades hem parlat de televisions temàtiques. Idò avui toca xerrar d’una cosa que rep el nom de “SUPER DULCES 16”, programa que s’emet per MTV. Però anem per parts: Music Television, més coneguda com MTV, és una cadena nordamericana de TV per cable, creada el 1981 per la divisió de satèl·lit de la Warner, i que el 1985 s’incorporà al conglomerat audiovisual de la Viacom (Paramount, Dreamworks). Com ja vàrem indicar aquí, inicià les seves transmissions amb un videoclip del grup anglès The Buggles (Video Killed the Radio Star) i actualment agrupa un conjunt de mitjans des de Nickelodeon (projectat per al públic més infantil) fins a VH1 (pensat inicialment per als més grans, els fans del soul, el jazz o el funkie), passant per distintes canals germans de MTV.

     MTV ha canviat molt des del seu començament. Té més de 71 milions de subscriptors als EUA i arriba als 300 milions en 82 països, que compten amb versions d’MTV a Europa, Àsia, Llatinoamèrica,… i Espanya, on s’emet per cable i satèl·lit digital. El seu mercat potencial són joves de 12 a 34 anys i la música, pràcticament, ha deixat de ser la temàtica principal dels seus programes que ara es dediquen sobretot als reality shows o a les xafarderies dels famosos: Parental Control, De Callejero a Caballero, Fabulous Life (“Los magnates más asquerosamente ricos”), Paris Hilton’s My New BFF (cercant la Millor Amiga…), Diario adolescente, i …SUPER DULCES 16 MTV, de dilluns a divendres a les 14:30 h (amb repeticions en altres moments de la setmana).

Què fan els/les adolescents més “bufes” i aviciats del planeta per a celebrar el seu 16è aniversari? Si voleu, podreu gaudir dels extravagants preparatius per a organitzar una festa de temàtica àrab o hindú, de com intenten contractar la famosíssima Beyoncé per a animar la vetlada, o fins i tot de com fan una entrada espectacular …des d’un helicòpter!  Sembla apassionant? MTV ho ven com un programa “documental” (quina barra!) en el que sobretot hi intervenen al·lotes (14 a 17 anys) que es comporten com si fossin supermegadives, que tenen el poder sobre totes les coses. Cada capítol inclou l’elecció del vestit que utilitzaran, el lloc on es durà a terme “l’event”, la llista de convidats, el banquet, etc. Tot documentat amb càmeres, donant com resultat, un penós reality show. Les protagonistes dediquen a gastar i a barallar-se per qualsevol detall com si tenguessin 5 anys. Tenen una colla de “millors amigues” a les quals humilien; també maltracten sistemàticament sa mare, son pare, qui sigui, fins aconseguir l’objectiu: un cotxarro, a ser possible descapotable i d’importació per a celebrar que ja tenen llicència, als 16 anys, per a conduir. Quin interès pot tenir el programa? Escàs, a no ser que considerem com interessant veure com perden els nirvis les nines més bledes i pomes dels EUA.

Aquí hem vist la versió nordamericana però també existeix Quiero Mis Quinces, un programa produït per MTV Networks Latinoamérica a Mèxic, Colòmbia i Argentina, on celebrar els 15 anys és tot un esdeveniment. El show és resultat de la nova proposta “Quiero estar en MTV“, impulsada per a trobar noves cares per als programes produïts per MTV a Hispanoamèrica. El programa mostra com les adolescents preparen la seva pròpia “Fiesta de Quince Años”, que es realitza allà per a celebrar que les al·lotes arriben a aquesta edat.

La pregunta és òbvia: Quan una versió espanyola de Super Dulces 16?  Matèria primera n’hi ha a bastament (seria suficient fer un càsting com els d’OT, però de menors d’edat… cap problema). L’única discussió seria sobre quina cadena hauria de fer aquest gran servei públic a l’audiència: la pròpia MTV, Antena3, o la més apropiada Tele5?  No doneu idees…

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s